Ei oikein mennyt hiihtoloma niinkuin piti. Hiihtolomalla piti saada vaikka mitä aikaiseksi, mutta vähän yhtä tyhjän kanssa se taisi olla. Minä istuin kolme päivää töissä ja HraTee hiihteli lasten kanssa. Nojoo, sitähän hiihtolomalla ehkä kuuluukin tehdä, mutta kun mun alkuperäinen tavoite oli, että me saadaan yhdessä täällä huushollissakin jotain positiivista tulosta aikaiseksi. Enää tämä päivä jäljellä ja ohjelmistossa on elokuvateatteri, Suomi-Ruotsi jääkiekko-ottelu, laskiaispullien leipomista (jos saan aikaiseksi) ja sauna. Ei taida tänäänkään saada oikein mitään muuta aikaiseksi... Sen lisäksi että aika loppuu, niin mua ei oikein edes innosta, kun välillä on sellainen olo, että vaikka mä rupeisin tekemään jotain "hyödyllistä" kukaan muu ei siihen ryhtyisi, kuin korkeintaan käskemällä ja senkin jälkeen pitkin hampain, ja en haluaisi aina käskeä... Toivoisin muultakin perheeltä oma-aloitteisuutta.

***

Kuika moni on lukenut Pirkkaa? Siellä joku "Hämeen mies" kyseli miksei korppujauho-pussin kyljessä ole korppujenteko-ohjetta vaan lihapullien resepti? Olen sanaton...