Olen joskus valitellut, kun mulla ei ole mitään tutkintoa. Tänään keksin itselleni sellaisen. I'm a Master of Unfinished Operations (MUO). Keskeneräisten asioiden/toimien/toimitusten mikälie mestari.

Aloittamistani asioista saan elämäni aikana ehkä murto-osan valmiiksi. Tällä hetkelläkin minulla on ainakin 6 käsityötä keskeneräisenä, yksi niistä on ollut sitä jo pari vuotta, reilutkin. Monia muitakin asioita olen aloittanut, mutten koskaan saanut valmiiksi tai suorittanut loppuun. Olenpa jopa aloittanut lukuisia kirjoitusprojektejakin, jotka ovat lähes kaikki tuomittuja olemaan keskeneräisiä ikuisesti.

Yksi kirjoitusjuttu mulla on koneella, josta vielä joskus voi ehkä jopa mahdollisesti tulla valmiskin. Aloitin sen lähes kaksi vuotta sitten, viimevuoden tammikuussa. Jatkoin sitä vuosi sitten syksyllä. Nyt muistin sen taas ja harkitsin, että josko lukisi tähänastisen aikaansaannoksen läpi ja mahdollisesti yrittäisi jatkaakin sitä. Ellei se sitten tunnu yhtäkkiä täysin naurettavalta tarinalta.

Näen toisinaan myös unia keskeneräisistä asioista, asioista jotka eivät oikeasti ole enää kesken oikeasti, mutta unessa ovat. Olen monta kertaa nähnyt unta siitä että multa on jäänyt YO-tutkinto kesken, lukio kesken tai jopa peruskoulu kesken, ja istun uudestaan esimerkiksi ekaluokalla.

Onhan mulla autokoulukin ollut kesken jo 10 vuotta tai enemmän. Joko olis korkea aika hankkia kortti takaisin ja ajaa sitten se kakkosvaihekin ennekuin kortti vanhenee, nyt kun autonkin omistaa.

Toki saan moniakin asioita valmiiksi aina silloin tällöin, mutta harvoin ajallaan tai siinä aikataulussa missä olin suunnitellut. Yhden asian lähiaikoina sain valmiiksi ajallaan, ajoissa ja olin suhteellisen tyytyväinen lopputulokseenkin. Virkkasin siskoni vauvalle ylioppilaslakin. :D Multa kun kysyttiin, että ei mulla olis mitään esimerkiksi nuken valkoista lippalakkia tai vastaavaa. No siitä ja sopivista langantähteistä se ajatus sitten lähti.

Nyt pitää herättää HraTee katsomaan Pakoa.