?

***

Nössö! Saakelin nynny ja nyhverö! Pelkuri! Liian kiltti!

AAAAA!!

Pomo tuli tänään juttusille, oisko hetki aikaa jutella. Haluaisinko jatkaa? Olin rehellinen, sanoin että olen hakenut muuta, ja että siivous ei ole sitä mitä haluaisin tulevaisuudessa sen enempiä tehdä. Jos edes kaksi ja puoli kuukautta, lokakuun loppuun. Enkä uskaltanut sanoa ei. Varmaahan tuo toki vielä ei ole, pomon täytyy neuvotella jatkosta puljun päättävien tahojen sekä työkkärin kanssa. Sanoi kuitenkin, että olen vapaa hakemaan muita töitä, ja jos muualle pääsen, eivät he pidättele minua.

Kysyin samalla siitä työehtosopimuksesta. Olettaisi, että palkkani noudattaa samaa työehtosopimusta kuin heidän muidenkin työntekijöiden, mutta ei uskaltanut ihan varmuudella sanoa, joten lupasi selvittää. Halusi myös tietää mitä Kelasta vastataan siihen 20 tuntisen viikon tulorajaan. Ei ole muuten vielä vastausta kuulunut uusiin kysymyksiini, vaikka jo eilen lähetin kyselyn. Toivottavasti vastaavat.

***

Nyt sitten oikein toden teolla toivon, että jostain tärppäisi, olisi joku perusteltu syy olla jatkamatta tuolla. Olin niin odottanut että pääsen tuolta pois. Ja vaikken saisi hetimmiten töitä, niin saisin sitten edes "lomailla" kun olen vuoden jo tehnyt ilman minkään näköistä lomaa. Työttömyys ei kuulostanut kovinkaan pahalta vaihtoehdolta vaihteen vuoksi.