Toissayönä näin perin kummallisen unen, pitkän, ja pitkästä aikaa sellaisen, joka jatkui vaikka välillä heräsin. Kaikki unessa esiintyneet olivat ihmisiä, mutta käytös oli suurilta määrin eläimellistä ja tunnelma oli osittain luontodokumenttimainen.

Minua kuljetettiin jossain autontapaisessa, olin tajuissani mutta heiluin holtittomasti istuma-asennossa kuten tajuton. Yritin kai tehdä kuljettamisestani hankalempaa. Minut jätettiin lyhistyneeseen kasaan keskelle jotain ruohikkoa, nurmikentää tms. jonka lähellä oli metsä. Hetken kuluttua minua lähestyi joku, näin ensimmäisenä vaaleanruskeat mokkanahkaiset kengät. Minua ruvettii tutkimaan, se oli joku mies. Mies jolla oli pitkät ruskeat laineilevat kiiltävät hiukset. Minä vastaavasti rupesin tutkiskelemaan häntä, ja hiuksien alta löytyi kauniit ruskeat silmät.

Tästä eteenpäin uni meni aika "märäksi" enkä aio yksityiskohtiin perehtyä. Jossain vaiheessa mies kuitenkin sanoi jotain, jotain hedelmöittymishetkestä tai vastaavasta. Se sai minut varpailleni, ja mies myönsikin, että minut oli tuotu sinne häntä varten. Loukkaannuin, kun olin luullut että hän oli oikeasti kiinnostunut juuri minusta. Hän kertoi puolustuksekseen että hän olisi lähettänyt minut takaisin, ellei olisi rakastunut minuun ensisilmäyksellä... Hän näytti minulle luolansa, pienen ahtaan luolan, jossa asuisimme ja jossa synnyttäisin lapsemme. Hän myös kertoi että tapana oli että poikalapset lähtivät etsimään omia luoliaan ja asumaan omillaan heti kun osasivat syödä itse ja kävellä! Minä en pitänyt ajatuksesta ollenkaan.

Seuraavassa hetkessä meillä olikin jo liuta lapsia, 10 samanikäistä lapsukaista, 3 poikaa ja 7 tyttöä, ja he olivat jo taaperoita, ja minä huolestuneena äitinä seurasin viidakon läpi poikiamme, jotka ilmeisesti olivat jo etsimässä omia luoliaan.