Laitoin eilen sen pyykkikoneen, tai niin luulin. Illalla totesin etteihän se oo niitä pessyt. Meillä kun on melkein aina se pesukonehana auki, niin sitten kun miehenpirulainen onkin sattunut laittamaan sen kiinni kun ollaan vähän pidempään pois (nyt viime viikonloppu siis Särkänniemessä), niin enhän mä älyä katsoa että onko se auki vai kiinni, vaan vanhasta tottumuksesta laitan vain koneen päälle. Siellä se vilkutteli kaikkia mahdollisia valojaan, kun ei ollut onnistunut saamaan vettä. Laitoin sen nyt sitten aamulla päälle (poika on kuitenkin kotona niin kauan että se on pyörinyt loppuun) niin saa ne sitten illalla kotiin mennessä kuivumaan.

***

Nää kaksi arkeenpaluuaamua ovat menneet huomattavasti sujuvammin kuin pelkäsin. Tyttö ei ole suuria kiukutellut ja ei ole viivästyttänytkään lähtöjä tai matkoja. Tänään päästiin lähtemään pikkasen myöhemmin kuin eilen, mutta sekin johtui vain minusta ja sitten vielä onnistuin unohtamaan kännykän, joten piti sekin vielä hakea. Silti olin pysäkillä ihan hyvissä ajoin - ja myöhästyin lopulta vartin. No, kun se bussi tuli, mihin mun oli määrä mennä, en löytänytkään bussikorttia, joten oli pakko jäädä pysäkille etsimään sitä, sillä jollen olis löytänyt sitä, niin en olisi voinut sillä bussilla matkustaa, kun ei ollut käteistä tarpeeksi ja pankkikortti ei kertamaksuun käy. No, löytyihän se kortti mun laukusta, olin laittanut sen ihan väärään taskuun. Mutta, myöhästyin siis. Torillakin kiersin kaikki mahdolliset (siis minun työmatkaani mahdolliset vain) pysäkit jotta löytäisin sen, joka kaikkein aikaisimmin torilta tännepäin lähtee, ja viimeisellä pysäkillä tärppäsi, lähti jopa 10 minuuttia aiemmin kuin seuraavaksi aikaisin auto.