Prinsessa arvuutteli matkalla eskariin sitä, mikä hänestä tulee isona. Kuulemma äiti. Kyseli mitä hoitajat tekevät sairaalassa silloin kun sinne menee synnyttämään. ÖÖÖ, tutkivat ja tarkkailevat äidin ja vauvan vointia. Mistä tiesin että mulle syntyy kaksi lasta? En ensin tiennytkään, Kimpula tuli paljon ennen häntä. Mutta mistä mä sitten tiesin kun hän on syntymässä  että mulle syntyy kaksi lasta?  ???? En oikein ymmärtänyt kysymystä, mutta lopulta vastasin, että siitä, kun Kimpula oli jo olemassa ja sitten hän olikin tulossa. Prinsessa on kuulemma miettinyt, että hän haluaa synnyttää vain yhden. Tuleva lapsiluku onkin hyvä asia tietää jo kuusivuotiaana.

***

Ajatukset tulisivat kieltää lailla! Mä en tiedä enkä muista, mistä mun ajatukseni lähtikään taas rönsyilemään, mutta ajatukset rönsyilivät taas ikävään suuntaan ja puoliksi kiehuin raivosta ja silmät olivat vähällä kastua kotiovelle päästyäni. Hitto! Mulla pitäis olla jokin ikävien ajatusten suodatin päässäni. Siitä mitä ajatukset koski ja minkä ympärillä pyöri, niin siitä ehkä joskus toiste, riippuen siitä miltä se silloin tuntuu, olivatko mun ajatukset ja ennakko-odotukset ihan väärässä vai toteutuvatko pelkoni vanhan saman jatkuvasta toistosta.