Sellaiseksi tunnen tällä hetkellä itseni. En mennyt töihin, sillä mulla on jo hieman reippaan viikon ollut kurkku enemmän tai vähemmän kipeä ja ääni on ollut koko saman ajan käheä tai olematon. Kuumetta ei ole. Yskää on ollut jo kauemmin, kaksi tai kolme viikkoa, mutta sekään ei ole mikään paha. Soitin terveyskeskukseen ja kähisin puhelimeen oireeni. Terveydenhoitaja vai mikä lie toisessa päässä kuulosti lähinnä siltä, että turhaan sinne soittelen, virustaudilta kuulostaa. Kyseli tarvitsenko töihin lappua, ja sanoin, että kyllä, koska en mennyt tänään töihin (vaikka koko viimeviikon olin näillä oireilla töissä), sen takia että halusin selvittää pitkittyneet oireet. Pääsen terveyden-/sairaanhoitajan vastaanotolle, se kurkkaa mun kurkkuni nyt ainakin. Puhelun jälkeen jäi tosi kurja olo, jotenkin paistoi sieltä toisesta päästä sellainen asenne, että kerjään vain sairaslomaa...

En usko, että olisin jäänyt pois töistä, ellei äiti ja siskokin olisi eilen olleet vahvasti sitä mieltä että lääkäriin/hoitajalle pitää mennä, ettei se äidy pahemmaksi. Ja juuri tämän takia en olisi halunnut sinne soittaa, sillä kokoajan oli pelko, että ne ei ota mua siellä tosissaan, ellen mä ole suurinpiirtein pää kainalossa ja 40 asteen kuumeessa.