1. Tänään töissä aamulla sain todeta että joku älykääpiö tai kuriton mukula oli tunkenut yhden vessanpöntön täyteen käsipapereita
  2. Soitin työkkäriin, josta selvisi kyllä että mulla on kokoajan työnhaku ollut voimassa, mutta että mulla ei olekaan oikeutta soviteltuun päivärahaan, koska sijoitustyöpaikka!
  3. Kyselin sitten lisää, että onko muita minua koskevia poikkeuksia sääntöön, niin onhan toki. Koska työhöni maksetaan korkeinta korotettua palkkatukea, siitä otetaan huomioon vain puolet työssäoloehtoa täytettäessä. Toisin sanoen, ei mulla ole edes se työssäoloehto vielä täyttynyt, eikä täyty kovin pian.
  4. Tänään olisi ollut viimeinen työpäivä, jos mulla olisi ollut rohkeutta ja kanttia kiittää ei.
  5. Ampiaiset.
Pienen pieniä toivonkipinän utopistisia haamuja:
  • On vielä häviävän pieni mahdollisuus, ettei mun työt huomenna jatkukaan, jollei pomo päässyt työkkärissä sopimukseen.
  • Ensi lauantaina olisi lotossa jaossa 3 miljoonaa, jos muistais lotota.